PREDSTAVLJEN JAVNI KONKURS ZA PROJEKTE U OBLASTI TURIZMA

U Gradskoj upravi u Boru održana je prezentacija javnog konkursa za dodelu subvencija i transfera za finansiranje projekata turizma u 2019. godini na kojoj su predstavnicima opština, gradova i turističkih organizacija predstavljeni uslovi konkursa i mogućnosti za finansiranje projekata.

-Reč je o uobičajenom  konkursu  ministarstva  trgovine, turizma i telekomunikacije, koji već godinama traje. Nažalost,  istočna Srbija nema mnogo projekata  sa kojima konkuriše, osim Sokobanje koja ima prioritetne turističke projekte uvek na nivou države.  Radili su letnju pozrnicu u zadnje dve godine. Ostale lokalne samoprave nemaju tako značajne projekte kojima konkurišu  a prošle godie je bilo raspoloživo preko 600 miliona dinara. Naša želja je da predstavimo  našim lokalnim samoupravama kroz jedan ovakav skup i prezentaciju  osnove konkursa,   zašta je novac namenjen, na koji način treba da se konkuriše i šta sve treba pripremiti od dokumentacije da bi se smatralo da je prijava ispravna – kazao je Zoran Milovanović, projekt menadžer iz RARIS-a.

On je naglasio da se konkurs sastoji iz dva dela i to za soft projekte i za razvoj turističke infrastrukture.

– Kada je reč o soft projektima oni se odnose na  promociju turističkih destinacija i turističkog proizvoda  i na edukacije vezane za turizam, a drugi deo koji  se odnosi na razvoj turističke infrastrukture, tu spada  priprema projektno tehničke dokumentacije, rekonstrukcija i uređenje izletišta , turističkih mesta za odmor itd i nadam se da će naše opštine svoje projektne ideje uspeti  da predoče i konkurišu na konkursu za 2019. godinu.  Za soft projekte odnosno promociju i edukaciju učešće lokalnih samouprava odnosno onoga ko konkuriše je do 50 odsto,  dok za infrstrukturne projekte može da se dobije i 100 odsto bespovratnih sredstava. Konkurs za soft projekte je otvoren do 31. marta a za infrastrukturu do 01. oktobra a konkurs zapravo  traje dok se ne potroši novac.  Uslovi su da projekat mora da bude usklađen sa strategijom razvoja turizma republike Srbije sa lokalnom strategijom razvoja, da predstavlja značajnu novinu i da doprinosi razvoju turizma na lokalu. Za regionalne projekte uvek može da se konkuriše sa regionalnim projektom ako se nađe zajednički interes i da takav regionalni projekat postoji – dodao je Milovanović.

Predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacije naglasili su da se podsticajna sredstva  daju za izgradnju turističke infrastrukture i supra strukture, ali i za edukaciju, manifestacije, promocije. Naglašeno je das u u opticaju  i subvencionisani krediti za unapređenje turističke ponude a od 2015. i vaučeri za unapređenje domaćeg turizma, kao i unapređenje turističkog prometa stranih turista, što nije sasvim zaživelo ali je naglašeno da se radi  na tome.

– Mislim da je jako važno da  strategija razvoja turizma bude vodič pri odlučivanju, kao i da oni projekti  čije je finansiranje započeto prethodnih godina  treba da  imaju prioritet da ne ostaju nezavršeni poslovi kako ne bi imali situaciju kao što je to bio slučaj sa projektom objekta na Crnom vrhu kod Bora. Jedan od važnih kriterijuma bi trebao da bude i povećanje broja noćenja.  Ako imamo opštine u kojima se povećanje broja noćenja iz godine u godinu udvostručuje treba joj posvetiti više pažnje. I na kraju ispunjenje ugovornih obaveza, odnosno treba da se obrati pažnja na to kako se neko pokazao u prethodnom periodu- rekao je Milan Đokić, predsednik opštine Knjaževac.

Predstavnici grada Zaječara su naglasili da se planira realizacija velikog projekta koji se odnosi na zgradu muzeja rokenrola i  bungalovskog naselja.

– U fazi smo dobijanja građevinskih dozvola.  Zgrada muzeja rokenrola  je predviđena  kao jedan multifunkcionalni prostor jer ne želimo da to bude otvoreno samo desetak dana kada se održava Gitarijada već će biti namenjena raznim izložbama i publikacijama . Druga faza se odnosi na izgradnju bungalovskog naselja  gde će biti smešteni učesnici Gitarijade.  Investiciona vrednost je nešto više od 120  miliona dinara, a  druga faza je upola manje i mislimo da je Zaječar prepoznatljiv i da bi takav jedan objekat bio od velikog značaja za grad. Ove godina se održava 53 Zaječarska gitarijada – rekli su predstavnici grada Zaječara.

Prezentacija je održana pred 30-ak predstavnika opština , gradova i turističkih organizacija istočne Srbije.  Organizatori  prezentacije su RARIS – Regionalna agencija za razvoj istočne Srbije i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija – sektor za turizam uz podršku grada Bora.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *