PREDSTAVLJENA STRATEGIJA RAZVOJA TURIZMA

U sali Gradske uprave danas je predstavljen strateški dokument „Strategija razvoja turizma“ , koji predstavlja petogodišni plan turističke destinacije grada Bora i okoline. Dr Milan Ćulić, predsednik Upravnog odbora Centra za istraživanje studije turizma, je objasnio da je upravo ruralni turizam stožer onoga što predstavlja petogodišnji strateški plan.

– Kada smo postavljali metodologiju pisanja strateškog dokumenta osnovno polazište je bilo da što više ljudi sa lokala uključimo  i baš iz tog razloga smo uključili domaćinstva koja se bave ruralnim turizmom i ruralnom ponudom i kroz jedan konsultativni proces zajedno sa njima došli smo do rezultata koje smo koncipirali kroz strateške ciljeve. Situacija zbog pandemije korona virusa pokazala je u poslednjih nekoliko meseci da za Srbiju imamo porast domaćih turista u odnosu na prošlogodišnji period od oko 25 odsto.  Radi se o tome da ruralni turizam u narednom periodu predstavlja jedan od osnovnih elemenata rasta destinacije i kada gledamo u neko potencijalno tržište imajući u vidu trendove koji nam se dešavaju nakon korone , računamo na tržište Srbije i to smo tako i definisali kroz strateški dokument. Isto tako, tržište regiona je vrlo važno, jer će najverovatnije biti ograničeno kretanje u nekom radijusu od 300 do 400 kilometra i ljudi će koristiti ono što su turističke usluge, i jedan od ključnih zadataka u ovom petogodišnjme periodu je da ponuda koja na taj način bude zaokružena bude ispraćena  ozbiljnim standardom kvaliteta usluga koje će biti pružene. Mislim da seoski turizam ima veliki potencijal  i sa druge strane definisali smo obuke i edukacije kao jedan  od glavnih elemenata gde se sa tim domaćinima mora raditi kako bi oni ispunili očekivanja onih koji dolaze kao budući gosti. Bitno je da se fokusiramo na dve ili tri razvojne iskustvene zone i da u narednom periodu od pet godina imamo proizvod koji može da bude merljiv kroz povećan broj dolazaka, noćenja i potrošnju a samim tim i veće zadovoljstvo onih koji se bave, i onih koji bi želeli da krenu da se bave turizmom-kazao je dr Ćulić.

On je naglasio da Bor kao destinacija vrlo dobro stoji kada je reč o dolascima i turističkim noćenjima.

– Posmatrajući neke destinacije koje uslovno možemo da nazovemo konkurentima ili uzorima, postoji prostor za poboljšanje i taj prostor smo u petogodišnjem periodu eksponencijalno računali za nekih 25 do 30 odsto, uzimajući u obzir korona virus i pandemiju koja je izazvana tim virusom. Vrlo je važno istaći da petogodišnji plan prepoznaje saradnju javnog i privatnog sektora, odnosno Turističku organizaciju grada Bora kao glavnog stožera razvoja turizma na destinaciji u petogodišnjem periodu.  Izuzetno je važno  animiranje preduzetnika i ponuđača, smeštaja ali sa druge strane i lokalnog stanovništva, koje pronalazi svoje interese u razvoju turizma, pre svega kroz vodičke ture, neke ture koje imaju veze sa  razvojem aktivnog turizma i na taj način dobijamo sveukupnu sliku lokalnog ekonomskog razvoja koja je bila glavna i ključna vodilja petogodišnjeg plana. Ono što smo postavili kao četiri strateška cilja za narednih pet godina a koji svoju aktivaciju imaju u prvoj godini, jeste prepoznavanje konkretnog turističkog proizvoda i osmišljavanje turističke ponude na osnovu atrakcija  na teritoriji grada Bora i okoline. Sa druge strane tu su promocije i marketing, gde opet Turistička organizacija grada Bora treba da budu aktivirana kroz te mehanizme i razvoj lake turističke infrastrukture koja je podrška sveukupnom turističkom proizvodu, i na kraju poslovno upravljački model –dodao je Ćulić.

Aleksandar Milikić, gradonačelnik grada Bora istakao je da pored teške industrije , Bor ima još dve razvojne  grane koje može da iskoristi u razvoju celokupne privrede na teritoriji grada a to su turizam i poljoprivreda.

– U narednih pet godina treba da utvrdimo turističke destinacije koje će se razvijati u skladu sa onim što je predviđeno ovom strategijom, a to znači da će se nastaviti razvijanje većih  destinacija kao što su: Borsko jezero, planina Stol, Brestovačka banja, Lazarev kanjon i Lazareva pećina kao odvojene celine . Na taj način će u potpunosti grad Bor imati široku turističku ponudu, a mi smo već u 2019 i 2020. godini krenuli sa razvojem infrastrukture koja je neophodna da se turistička destinacija podigne na nivo neophodan za potrebe turista –kazao je Milikić.

On je naglasio da je  ruralni turizam  razvojna šansa turizma na teritoriji grada Bora.

-To ćemo nastaviti da razvijamo i negujemo i narednih godina. Grad Bor je u 2020. godini odvojio finansijska sredstva za subvencije razvoja ruralnih domaćinstava, odnosno seoskog turizma sa subvencijom od 300 hiljada dinara po domaćinstvu kroz program poljoprivrede. Interesovanje je 200 posto u odnosu na nivo mera i predviđenih sredstava, što pokazuje da ima veliki broj zainteresovanih za seoski turizam,  i sledeće godine ćemo odvojiti više sredstava. Kada krećemo sa nekim programom, ideja je da ga unapređujemo i zadatak nam je da utvrdimo na koji način i pod kojim uslovima da ovaj projekat unapredimo, tako što ćemo pomagati kroz subvencije seoska domaćinstva a tu nam je strategija koju ćemo u celini ispratiti. Mislim da će nam ovaj dokument dati jedan zamajac da narednih pet godina ozbiljnije i šire razmišljamo. Ljudi koji su radili strategiju su veoma dobro uvideli koncept razvoja turizma a to su pre svega turističke destinacije i sadržaji koji su neophodni da se poveća broj turista koji će doći na teritoriju grada Bora –dodao je Milikić.

Projektni tim „Timočkih“

Projekat „Razvoj turizma za spas sela“ sufinansiran je iz budžeta Grada Bora. “Stavovi izneti u podržanom medijskom sadržaju nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva”.

 

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *